גדול או קטן? מדוע אל-על דורשת מחיר יקר לכבודת הגלשן?

מאת אליעד כהן מרץ 12, 2015

האהבה לטיולים בחו”ל משתרשת אחרי הצבא ובאה לידי ביטוי בשפה העברית שנשמעת בספוטים של הגלישה בכל רחבי העולם. כמו בכל שנה, רבים מאתנו יטוסו ליעדי גלישה שונים כשהם מצויידים בקוויבר האישי - כי טיול ללא גלשן, היא לא באמת טיול גלישה - אך לצערנו, חברות התעופה מנצלות את תחביבי המטיילים ודורשת תוספת תשלום מופרזת לכבודת הגלשנים.

מאז ומעולם חברות תעופה רבות דרשו תוספת תשלום על ציוד ספורט וגלשנים. ישנן אלו הצדיקות, שאינן דורשות תוספת וזאת במידה ומשקל הציוד נכלל במסגרת המשקל המותרת. לעומת זאת, אל על, חברת "הבית" של המדינה, דורשת מחיר מופרז, גבוה בהרבה מאשר שאר החברות ברחבי העולם. גולשים רבים עושים את דרכם אל מעבר לגבול, אל שכנתנו ממזרח ירדן, במטרה לטוס משדה התעופה של עמאן על מנת לחסוך בעלויות הכבודה.

נכון לשנת 2015, עלות תוספת כבודה של גלשן יחיד לכל יעד שאינו באירופה, היא 200$. המחיר הוא אסטרונומי. מתקרב לעלות של חופשת יחיד באתרי נופש המציעים חופשות מוזלות שבהן כלול הכול. ניתן להוריד חרבות, ולדחוף גלשנים נוספים בתיק הנשיאה ולו בתקווה שלא להיתפס במהלך ביצוע ה"פשע" הנורא. המחיר מופרז לכל הדעות ומה גם שאינו כולל ביטוח. אם נגרם נזק כלשהו לגלשן במהלך הטיסה - וגלשנים אכן נשברים - אל על אינה אחראית על החזר כספי כלשהו.

טבלת העלויות על פי אתר אל על נחלקת לשתי קטגוריות: קטן וגדול. ציוד קטן מוגדר ככבודה עד 15 ק"ג במשקלו ו- 140 ס"מ באורכו, וציוד גדול נמצא בטווח של 15 -50 ק"ג ו-140-277 ס"מ. פער המחירים בין הקטגוריות עומד על 130$. ומכיוון שמרבית הגלשנים אינם חורגים ממשקל של 15 ק"ג הם ראויים להיכלל בקטגוריית "הציוד הקטן". גלשנים "חוטאים" רק באחד מהפרמטרים, וזהו הגובה. כאשר פונים לנציגי השירות של אל על, ישנם שמבינים את האבסורד, אך רובם עומדים על כך שהתשלום יבוצע עבור קטגוריית "הציוד הגדול" בגלל אורכם של הגלשנים.

אני סבור כי תוספת התשלום עבור ציוד גלישה לא יבוטל לעולם, אך מן הראוי להגדיר קטגורייה ייחודית עבור גלשנים. גלשני גלים אינם כבדים ועשויים מחומרים שבירים וקלים, הם אינם מהווים תוספת משקל משמעותית בבטן המטוס וניתן לאחסן אותם בצורה כזו שלא יתפסו מקום רב. קהילת הגולשים בישראל הולכת וגדלה, לטוב ולרע, ובתור עם שאוהב להנות ולטייל, כדאי שנעמוד אל מול חברות כמו אל על ולא נסתפק בחציית הגבול אל מדינות ערב כברירת מחדל.

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
אליעד כהן

בן 24, יליד ראש העין. בגיל 13 עברתי ללוס אנג'לס, קליפורניה, שם למדתי לגלוש בחופי מליבו. בגיל 17 חזרתי ארצה והתגייסתי לצבא. כיום, סטודנט לתקשורת ולמנהל ומתגורר בראשון לציון. חובב קולנוע מושבע, רוק קלאסי ובעיקר אוהב את הים.

מגזין +

ינואר 01, 1970

הפיד של צלם ים

יודעים משהו שאנחנו לא?

יש לכם ידיעה מרעישה? אירוע חדשותי מעניין ו/או בלעדי? ראיתם דולפין? תפסתם גל ענק? הייתם עדים למפגע סביבתי? אירוע חברתי? סיפור? קישור? תמונה? סרטון? יש חדש בעולם הים ואנו לא מודעים אליו? שתפו אותנו בכל דבר ונשתף עם העולם.

מלאו את הפרטים בטופס הבא ושלחו אלינו (כוכביות - שדות מילוי חובה)









צור קשר

אתר צלם ים מאמין בקשר אישי וישיר עם כל אדם שבנפשו נושבת רוח ים - נשים וגברים כאחד. אנא מלאו את הטופס הבא במלואו ופרטו את מטרת פנייתכם. צוות צלם ים משקיע תשומת לב רבה לפנייתכם ויעשה את המרב בכדי להשיב לכם בהקדם.




צלם ים