
הכל בצירייה: Carver - הסקייטבורד של הגולשים
תשכחו מכל מה שאתם יודעים על סקייטבורדים ותתחילו לשנן את השם Carver. בשנה האחרונה סקייטבורד ה-Carver הפך להיות שם נרדף לגלשן גלים וגולשים רבים מוצאים בו נחמה כשהים לא מספק תנאי גלישה נאותים. בין גלישה לסקייטבורדינג, סקייטבורד ה-Carver הוא כלי אימון מעולה לתרגול הגלישה על יבש. על הסקייטבורד שמשגע את הגולשים ושישנה לכם את הרגלי הגלישה בכתבה הבאה.
לסקייטבורד ה-Carver היסטוריה קצרה בשנים שהחל בקיץ נעים בקליפורניה ארה"ב. גרג פולק (Greg Falk) וניל קארבר (Neil Carver) גלשו במשך כל עונת החורף וחיכו לימי הקיץ הלוהטים שבהם המים חמים, אבל הקיץ הגיע והים היה שטוח תקופה ארוכה, לא היה אפילו לא גל קטן בשביל לונגבורד לנחמה שיצדיק את הסיבה להירטב במי הים. אז כמו דורות קודמים של גולשים גם הם לקחו את הסקייטבורד הקצר וחיפשו ירידות תלולות שעליהם הם יוכלו "לגלוש". אך משהו לא הסתדר בהרגשה שברכיבה, התנועה של הסקייטבורד לא הייתה חלקה כמו הרכיבה על הגל. לאחר מחשבה רבה ותהיות הם הגיעו למסקנה שהדרך היחידה להעניק לסקייטבורד את התחושה שיש בגלישה היא לגרום לציר הקדמי להיות יותר חופשי בתנועה מהציר האחורי ושזרוע הציר תהיה רחבה מספיק (אך לא יותר מידי) בכדי שהסיבובים יהיו יותר חדים. – ה-Carver נולד.
מידות סקייטבורד ה-Carver הם 31" ס"מ באורך ו-9 7/8 ס"מ רוחב. הוא עוצב במיוחד כך שהוא ידמה את התחושה והתנועות שיש בגלישה על גלשן והוא מצליח לעשות את זה באופן מושלם. הדבר שמייחד את ה-Carver מכל סקייטבורד אחר הוא עיצוב הציר הגמיש הקדמי שנקרא C7. לא רק שהציר הקדמי נע לצדדים כמו כל ציר רגיל אחר אלא הוא גם נע על מפרק סיבובי גמיש שמאפשר לרוכב להסתובב במרחב צפוף וחד יותר. לאחר השלמת הסיבוב הציר האחורי שומר על איזון ומחזיר את הציר הקדמי לכיוון המרכז והרוכב יכול להמשיך בנסיעה רצופה וחלקה. במונחים של גולשים אסביר זאת כך: הציר הקדמי הוא כמו חרטום הגלשן והציר האחורי הוא כמו החרבות ששומרות על היציבות ומחזירות את התנועה למרכז.
כל גולש מכיר את ההרגשה המתסכלת בניסיונות החוזרים לבצע תרגיל בים כשכל גל שונה מן האחר אך עם ה-Carver הבעיה נפתרת והאימון הופך לאינטנסיבי ויעיל ביותר. ה-Carver עוזר בלימוד הטכניקה הבסיסית ביותר של התנועה בגלישה. עם ה-Carver אפשר להתאמן על חיתוכים וקאט-בקים (Cut Backs) באופן רצוף וללמוד כיצד להניע את הגוף עם תנועת הרגליים, כיצד להעביר את נקודות שיווי המשקל של הגוף, לתת תשומת לב לתנועת הראש, הכתפיים והזרועות ולשפר את הטכניקה בכמה רמות כשלבסוף תוכלו לקחת את זה לסיבוב ניסיון (מוצלח) על הגלשן בים.
גם אלו שנסעו על סקייטבורד במשך שנים רבות יעידו שה-Carver הוא סקייטבורד מיוחד במינו ואותם גולשים שהשתמשו בעזרים אחרים לשיפור טכניקת הגלישה עברו בהינף יד לרכיבה על ה-Carver. קחו את טיילור נוקס (Taylor Nox) לדוגמא, הטימניק של החברה, שמשבח את ה-Carver ומוכיח שהסקייטבורד הזה הוא הדבר הקרוב ביותר לגלישה.
החוויה היא אחרת, ההרגשה עילאית, הזיגזוג נוח וקליל, הסקייטבורד "רץ" בסוג של זרימה נעימה. אם אתם מחפשים דרך לשפר את הגלישה אז זהו הסקייטבורד האולטימטיבי ביותר שקיים. הוא אידיאלי לירידות מתונות ולא תלולות, לרחובות עם מרקם חלק (כגון טיילת), ה-Carver אינו מיועד למי שרוצה לנסוע בקרוזינג (שיוט) לעשות תרגילים של "אולי" (Ollie) או רמפות... זהו סקייטבורד פרקטי-ביצועי המיועד לשיפור יכולות הגלישה נטו.
סקייטבורד ה-Carver הוא חלק מקטגוריית Surf-Skate והוא מוצע למכירה במספר רב של דגמים. מחירו של ה-Carver באינטרנט ובארה"ב נע בסביבות ה-200-250 דולר, אבל בארץ הוא נמכר במחיר מופקע של כ-1500 שקלים (קרוב ל-400 דולר)!! בכל מקרה הוא שווה כל דולר או אגורה שתוציאו מכיסכם במטרה לשפר את יכולות הגלישה שלכם בדגש על חידוד האינסטינקטים, שיפור ההאצה והגברת המומנטום וההנאה שברכיבה על גלשן.
הערה: כתבה סוקרת זו משקפת את דעתי הפרטית ואינה נתמכת ע"י אף חברה או גורם. זו אינה פרסומת.

יואב נקש
עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday