
העולם התחתון של הגולשות: מחיר החשיפה, מפלה או מקדם? - האם זה תורם או פוגע בענף הגלישה הנשי?
לעיתים אין לנו הרבה מה לעשות, מערכות ההגנה שלנו קורסות והן פשוט כובשות אותנו בקסמיהן. לא משנה כמה הן גולשות מעולה, קימורי גופן מושכים את המבט יותר מכל תרגיל רדיקלי אחר שהן עושות על הגלים. אלו הן הגולשות שניחנו לא רק באומץ לב רב וכישרון מולד בגלישה אלא גם בחיטובי גוף חושניים שנמתחים עד לפנים מהפנטות ביופיין. ארבע גולשות מקצועניות משתמשות במתנות אלוהיות לקידומן... האם יש בכך תרומה או פגיעה בענף הגלישה הנשי?
הישבן של סטפני גילמור
זה היה פרומו שתפס כותרות עולמיות והפך לסיפור המטוקבק ביותר של שנת 2013. ביקורות, פרשנויות, גינויים של תנועות פמיניסטיות וגיחוך רועם מצידו של העולם הגברי. הפרסומת לתחרות רוקסי ביאריץ שבה הופיעה הגולשת סטפני גילמור (Stephany Gilmore) בלבוש מינימאלי כשהמיקוד של המצלמה נע בין גווה התחתון לרגליה הארוכות, גרם לכל המעורבים בתעשייה לקנא במידת החשיפה שקיבלו סטפני והספונסרית שלה.
הפרסומת של סקסי רוקסי עשתה גלים של צונאמי ופתחה "חריץ" רעיוני לשאר המפרסמים להשתמש ב"טכניקת האינסטלאטור" בפרסומיהם העתידיים. גם לאחר הגינויים והביקורות, שמה של סטפני לא נפגע אלא הפך למבוקש והיה למתגמל מאוד עבורה. אך מה זה עשה לשמו של ענף הגלישה הנשי? האם הריקושטים שהותזו לכל עבר הורידו את ערכי כישרונן של הגולשות או שבעצם תרמו למודעות הציבורית על קיומן? אל תענו עד שתסיימו לקרוא...
התחת של אנסטסיה
סליחה על הבוטות, אמנם יכולתי להשתמש במילה ישבן, אבל תחת זה מה שזה ואנסטסיה אשלי (Anastasia Ashley) יודעת שיש לה את זה. היא לא הגולש הכי טובה בעולם אבל היא יודעת שבכדי לפרוץ קדימה בעולם הסלבריטאות ובכדי לשמור על מקומה בצמרת הגולשות הידועות לפעמים היא צריכה קצת לענטז כמו הטוורקינג שעשתה בתחרות בניו-יורק (סליחה, מישהו בכלל זוכר מי ניצחה באותה תחרות?) והופ... על כל טוורק גם הספונסרים שלה יכולים לצאת בריקוד שמח עם שקשוק רענן של ישבן. כן, תחת מוכר ואנסטסיה יודעת את זה. בסרטון שהפיצה לאחרונה נראה ישבנה של אנסטסיה תופס את כל הפריים בעודה יושבת על הגלשן. בשניות האחרונות של הסרטון היא גם תפסה איזה גל ועשתה אופדליפ חזק... טוב יופי, נחמד עכשיו בואו נעשה Rewind ונחזור לתחת.... ווואו!
אל תרגישו לא בנוח אם מצאתם את עצמכם צופים מהופנטים בשני התפוחים שישובים על הגלשן, אתם כמו רבים אחרים באופן טבעי ואינסטנקטיבי נמשכים לשם – עובדה ידועה לאנסטסיה ולספונסרים שמרקידים אותה. זול עד כמה שזה יהיה, אנחנו שבויים בתעלולי תחת פרסומיים; וסקס כידוע לכם... מוכר!
בניסוי שערך אתר The Inertia, הוצגו בפייסבוק באותו הזמן, כיתוב וקישור זהה עם שתי תמונות שונות של אנסטסיה מהסרטון המדובר: האחת של התחת והשניה בביצוע על הגל. התוצאות כלל לא היו מפתיעות ומספר הצפיות של התחת היו פי שלוש מהתמונה של הגלישה. (התמונה של הגלישה זכתה לשיתוף אחד, 4 תגובות, 39 לייקים ו-7204 צפיות ואילו התמונה של התחת זכתה ל-16 שיתופים, 165 לייקים, 34 תגובות ו-21,488 צפיות)
רק למקרה ובמידה ולא יודע איך פספסתם, אז לפניכם פעם נוספת התמונה של ה-ת-ח-ת:) אנסטסיה משחקת את המשחק בהתאם לנתונים שיש לה, היא מודעת לכך שהיא לעולם לא תרוויח כמו גולש ממין זכר אז האופציה שנותרת לה היא לשווק את עצמה בלחיצה על הנקודות הרגישות שיש לנו עוד מהימים בהם גרנו במערה. האם היא מצליחה? האם יש בכך רק לקדמה או שבעצם עשותה כן היא פוגעת בשמן של הגולשות האחרות? התשובה בעיני המתבונן/ת....
התחתונים של גביירה
מהתחת להלבשה התחתונה. מאיה גביירה (Maya Gabeira) הברזילאית בחרה לעשות השלמת הכנסה בפרסומת לחברת GQ שבה היא מופיעה כמעט בעירום מלא. המפרסמים נקטו בגישה מצליחה עם רעיון שיווקי אדיר שבו הם לקחו אישה שמתמודדת בעולם של גברים שגולשת על הרי מים מלוחים והציבו אותה במרכז הפריים כבחורה ענוגה, סקסית וחושנית. מאיה גביירה תמיד הייתה ידועה בתחומה כגולשת גלי ענק אך מהרגע שבה חייה ניצלו מטביעה היא זכתה לפרסום עולמי שהפך אותה למבוקשת עוד יותר מכולן.
בסרטון הפרסומת של חברת GQ לא תראו את מאיה גולשת על גל ענק אלא לבושה בתחתונים וחזייה ולפעמים גם בלי החזייה.... שוב גולשת חושפת את נשיותה ופעם נוספת העולם רוחש ביקורות. יש הטוענים כי נעשה שימוש בבחורה כישרונית ואמיצה ומשפילים אותה בלבוש מינימאלי וסקסיסטי ויש את האחרים שמצדדים במהלכה וטוענים כי לפני שהיא זכתה בתואר "גולשת גלי ענק" היא הייתה ועודנה אישה!
הביקיני של בלנצ'ארד
אחרי כל מה שנכתב ובהשוואה לכל מה שנראה לעיל, בפרסומת לסמארטפון שבה כיכבה אלאנה בלאנצ'ארד (Alana Blanchard) היא נראית כמו אחות רחמניה במנזר. אבל גם כאן ועדיין, הגולשת האלופה לבושה ביקיני ורוד שמבליט את נתוני גופה.. הנחשקים יש לאמר. המפרסמים כיוונו את חיציהם על פי אותו העיקרון כפי שעשו קודמיהם בפרסומות אחרות. השנינות והחדשות באה לידי ביטוי במשפטים כגון: "את נראית נהדר במדים שלך (כלומר בבגד הים) ו"האנג טן אלאנה" (כלומר תהיי חזקה) וביקצור מעכשיו יהיה אפשר לסמס לה... "ערה?"
סביר להניח שארבע הנשים שמעטרות את הכתבה בחיטוביהן לא יהיו האחרונות שיבליטו את חמוקיהן או יתפארו בקימורי ישבנן. אך האם ניתן לפרש זאת כי הגולשות הגיעו למבוי סתום שבו הדרך היחידה שנותרה להן להתבלט היא רק בחשיפת נתוני גופן? האם צילומים חושפניים שכאלו לוקחים את גלישת הנשים המקצוענית 30 שנה אחורה? או שהם מגדילים את אופקי חשיפתן בעשותן ידועניות ונחשקות? אני לא כאן בשביל לשפוט אך אשמח לשמוע דעות.