מחמוץ מתוק: איך מתמודדים עם תחושת ההחמצה של יום גלישה?

מאת יואב נקש ינואר 07, 2017

זו הרגשה שאין לכם עליה שליטה וההתמודדות איתה היא קשה. המחשבה על כך שיש גלים ואתם תקועים באיזה פקק בדרכים, באירוע משפחתי או בעבודה תהפוך לכם את הקיבה, תנקר בראשכם בלי הפסקה, תוציא אתכם משלוותכם ואפילו מדעתכם! באנגלית זה נקרא FOMO ראשי תיבות של Fear of Missing Out ובעברית "חרדת החמצה" - חרדה חברתית שבה אדם חושש להחמיץ חוויות מהנאות שאחרים חווים - ובמקרה שלנו, כשכולם גולשים. אז איך מתמודדים עם הידיעה שיש גלים, שכולם גולשים ורק אתם לא יכולים?

יצא ככה שאתם לא יכולים לאפשר לעצמכם להבריז מהלימודים או מהעבודה, האירוע המשפחתי יושב לכם כמו עצם בגרון, הפיד ברשת החברתית מפוצץ תמונות ואתם מתחילים למרוט שיערות! אז רגע לפני שאתם זורקים את הכל באוויר, מתפטרים מהעבודה, דופקים ברז לחברה ומקלקלים קשרים עם המשפחה לפניכם כמה טיפים שימושיים למקרים שבהם צריך למתן ולהרגיע את תחושת ההחמצה.

המממ.... מה?

תשתדלו להמנע עד כמה שרק ניתן מביקור ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. אתרים ואפליקציות אלו רק ילבו את ה-FOMO שלכם. מספיקה תמונה אחת או דיווח חם מהשטח על הסוול הנדיר שיש בשביל לגרום לכם לזרוק הכל ולעבור לגור באוהל על אי מוקף גלים.

תבטלו לפרק זמן מסויים (של יממה) את התראות היישומים (אפליקציות) הקשורים לגלישה. עדכוני תחזית מזג האוויר לדוגמא יעשו לכם הוריקן בראש. "כמה יש? איך נראה? עלה? ירד? מה כיוון הרוח?"... האם אתם ממש צריכים לדעת את כל הפרטים האלו גם כשאתם יודעים שאין באפשרותכם לגלוש?

תנשמו עמוק

תסננו טלפונים של חברים. כן, זה אולי לא הכי חברי מצדכם אבל זו גם דרך להתמודד. "אתה בא לים?" או התייעצות בנוגע לתחזית הגלים תעשה אתכם רק יותר ממורמרים. יתרה מכך, יש מצב שהחברים הטובים גם יזרו לכם מלח על הפצעים או ינסו לשכנע אתכם ש"עזוב אותך אחי, זה גל של פעם בחיים". נראה אתכם מתמודדים עם זה... בתוך שניה תעזבו את הכל ותתיצבו על החוף עם גלשן. והתוצאה?למחרת תצטרכו לחפש מקום עבודה חדש ואולי גם חבר חדש (כי יהיה לכם את מי להאשים).

התקשרו או צרו קשר עם חברים שאתם יודעים כי גם הם לא הולכים או אינם יכולים לגלוש. זה כמו תרפיה קבוצתית כזו שיכולה להעניק קצת נחמה. רק השתדלו לא לעשות מזה "סרט תורכי" ותדברו על נושאים שאינם בהכרח קשורים לגלישה.

תגלשו קצת בעבודה

אם אתם תקועים במשרד אז תרשו לעצמכם איזו אתנחתא עם איזה משחקון גלישה קצר, סרטון מדליק או צפייה במקצה או שתים של תחרות און-ליין. טיים אאוט שכזה יתן לכם קצת כוח, ירגיע את ה-FOMO והאחרון מביניהם ישאיר אתכם מעודכנים בכל מה שקורה.

תמצאו חלופות לגלישה על גלי הים ותצאו לרכיבה קצרה עם הסקייטבורד שלכם. באפשרותכם אף להשתמש בו לרכיבה לבית הספר או לעבודה. כך, לא רק שתפרקו אנרגיות ותנקו את הראש אלא גם תתרגלו ותשפרו את הגלישה שלכם.

כשהמחשבות שלכם רוכבות על הגלים, העצבים שלכם גואים וכל דבר הכי קטן הופך נפיץ. אל תוציאו את האגרסיות שלכם על עמיתיכם לעבודה, חבריכם או משפחתכם. הם לא צריכים לסבול את השגעונות שלכם. תדאגו לנשום עמוק, לנסות להתמקד בדברים שאותו אתם עושים ולא בפנטזיות על איפה ומה שהייתם רוצים.

חלאס עם הפנטזיות!

אל תחפשו נחמה בעישון סיגריות/ מגולגלות או באוכל שכולל נשנושים ומתוקים. שמרו על בריאותכם, על שפיותכם. עסקו בפעילות ספורטיבית והתאמנו בכדי שבפעם הבאה שיהיו גלים, אתם תהיו במים יותר מכל האחרים.

כן, תפנקו את עצמכם ותקנו לעצכמם משהו... כי אם לא לגלוש בים אז לפחות באתרי קניות. שוטטו בחנויות ווירטואליות ותרכשו חולצה מדליקה, חליפה חדשה, ביקיני שורט, גו-פרו או איזה גאדג'ט אחר שיעשה לכם טוב.

זה בהחלט לא יזיק לעשות קצת מדיטציה ויוגה. לנסות להכנס לזן... לנשום עמוק, להירגע, לתת נחת למחשבות ולאגור כוחות להתמודדות בריאה עם תחושת ההחמצה שבסה"כ היא ברת חלוף.

אל תטילו אשמה בעבודתכם או במחוייבות המשפחתית שלכם כגורם שמונע מכם לממש את רצונותיכם. ישנם דברים בחיים שדורשים הקרבה! קריירה ועוגן משפחתי הם הבסיס לרגליכם! אל תוותרו עליהם בשביל גחמה זמנית וחולפת. קחו את הדברים בהבנה ובפרופורציה ותראו שזה יחזור אליכם בטוב ... הבוס ישחרר אתכם כשיהיו גלים והסבתא תשמור בכייף על הילדים.

תציבו לפניכם תוכניות בציפייה לממשם בעתיד הקרוב. תתכננו את טיול הגלישה הבא ותרגיע עצמכם בידיעה שתגלשו על גלים פי כמה יותר טובים מזה שבחוף הביתי. תכנון הטיול, מועד הטיסה, שריון מקומות הלינה או אריזת הגלשן יגרמו לכם להרגיש חו"ל.

סבלנות או מקלחת קרה

עשו לעצמכם קואצ'ינג פסיכולוגי ותזכירו לעצמכם את אותם פעמים שתפסתם גלים טובים ועל הסשן שבו גלשתם כמו מקצוענים. בסוף היום אל תסתכלו לאחור ועל מה שהיה אלא בדקו את התחזית לימים הבאים ותתכננו לו"ז עם מרחב טעות נוח שלא יפלו עליכם עזים.

במקרים מסויימים, כשיש לכם מרווח תנועה ועזרה מאחרים אתם יכולים למצוא פתרונות בכדי ללכת ולגלוש אבל אל תשנו סדרי עולם ותריבו עם כולם רק בשביל סשן גלישה קצר. רצוי שתדעו מתי להניח ולוותר. לא להתעקש יתר על המידה ולא למשוך את זה כל היום. אם זה תורכם לשמור על הילדים תנסו לבקש בייביסטינג מקרוביכם. במידה ואתם מושבתים בגלל פציעה, תקבלו את זה בתור עובדה מוגמרת שדורשת מכם סבלנות לנוח ולהחלים. ואם אתם בחופשה רחוק מהים אז תשדלו לעסוק בפעילויות מגוונות ולהישאר רטובים באגם, בבריכה או מתחת למקלחת עם מים קרים.

בכל מצב שבו אתם מחמיצים גלים אל תחמיצו פנים. בכל מצב שבו אינכם יכולים לגלוש קחו את החמוץ ועשו ממנו מתוק. זכרו: הכל זמני, חולף ויחסי והגלים לעולם לא מפסיקים ;)

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
יואב נקש

עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday

ווידאו

ינואר 01, 1970

הפיד של צלם ים

יודעים משהו שאנחנו לא?

יש לכם ידיעה מרעישה? אירוע חדשותי מעניין ו/או בלעדי? ראיתם דולפין? תפסתם גל ענק? הייתם עדים למפגע סביבתי? אירוע חברתי? סיפור? קישור? תמונה? סרטון? יש חדש בעולם הים ואנו לא מודעים אליו? שתפו אותנו בכל דבר ונשתף עם העולם.

מלאו את הפרטים בטופס הבא ושלחו אלינו (כוכביות - שדות מילוי חובה)









צור קשר

אתר צלם ים מאמין בקשר אישי וישיר עם כל אדם שבנפשו נושבת רוח ים - נשים וגברים כאחד. אנא מלאו את הטופס הבא במלואו ופרטו את מטרת פנייתכם. צוות צלם ים משקיע תשומת לב רבה לפנייתכם ויעשה את המרב בכדי להשיב לכם בהקדם.




צלם ים