
משורט לחליפה השווה מיליונים! דור הגו פרו של ניק וודמן
הוא לא מיליונר... הוא מיליארדר! והוא הביא למהפכה של ממש בעולם הצילום. ניק וודמן (Nick Woodman) התיישב לשיחה עם אנדרסון קופר (Anderson cooper) מהתוכנית 60 דק' האמריקאית והשניים סיכמו את הגו-פרו מאניה במשפט אחד: "גו-פרו היא המצלמה המושלמת לדור שמאוהב בעצמו". הגולש הצעיר, בעליה של החברה היוקרתית, מסביר מדוע "המצלמה לכל דבר" זכתה להצלחה מטאורית שכזאת בעולם, למה היא משמשת, מה ניתן לעשות איתה ולאן פניה עוד מועדות.
מאז ראשית החזון של וודמן בשנת 2002, גו-פרו הלכה בצעדי ענק וחידשה את הטכנולוגיה וחוויית המשתמש בכל שנה שחלפה - ממצלמה שנענדת על פרק היד היא הפכה למצלמה של כל דבר ושל כל אחד. המצלמה של חובבי ספורט האקסטרים היא קטנת מימדים, קלה, מאובזרת בעדשה רחבה עם איכות צילום חדה שיכולה לצלם בטיים-לאפס, סלואו-מושן וברצף תמונות מהיר. כיום למצלמות יש Wi-Fi מובנה שמאפשר שליטה מרחוק והעלאת סרטונים ישירות לערוצי היו-טיוב של המשתמשים. בעשותה כך היא עודדה את דור התיעוד האישי לרכוש מצלמה ולשתף את סרטוניהם עם העולם. עם הגו-פרו אנו לא רק רואים את האקשן אלא לוקחים בו חלק ובעלי החברה ניק וודמן מסכים עם מראיינו: הדור הנוכחי עזר בבניית חברה השווה מיליונים.
קלי סלייטר הוא השגריר של גו-פרו בים. סלייטר לוקח את הצופים לגלוש איתו על הגל ולראות את שרואות עיניו. הוא תופס את הגו-פרו בפיו ולאחר שהוא נעמד על הגלשן הוא מעביר את המצלמה אל ידיו ומכוון אותה אל עבר נקודת הג'י של הגל המצונרר – התמונה עוצרת נשימה, ובזכותה לקוחות פוטנציאלים רבים הופכים לאוהדיה המשובעים הרצים לחנות הקרובה לקנות את המציאה. טימניקים נוספים של גו-פרו מגיעים מכל צבעי הקשת של ענפי הספורט האתגרי שמגבירים את מימדי הנגיסות הכלכליות ואת הונה של החברה: אופנים, מכוניות מירוץ, אופנועים, דאונים, מצנחי רחיפה, קייאקים, מטפסי הרים ועוד - השימוש בגו-פרו הוא אינסופי.
חברת גו-פרו אינה מתבססת רק על צילומיהם של ידוענים כי אם על גם על צילומיהם המקוריים של המשתמשים החובבנים. ישנם רבים שבוחרים בגו פרו לצלם מזוויות בלתי שגרתיות כגון על גב כלבם או על המקל אותו הם זורקים לכיוונם. יש כאלו שהולכים איתה רחוק... רחוק מאוד עד לחלל, כמו שעשה תלמיד בריטי שבחר להציבה על בלון לחיזוי מזג אוויר (בתמונה הבאה). מעבר לתיעוד האישי בגו-פרו יש גם שימוש מדעי ומחקרי כמו זה שעשה המכון לחקר הימים בקליפורניה שהציב מצלמה של 400$ על סורק ימי ששוויו 350,000$ למיפוי השוניות. התוצאה שהם קיבלו היו מעבר למה שציפו - נתונים שהעשירו את ידיעותיהם באיכות ובזוויות צילום שלא היו כדוגמתן לפני כן. על אף שחברת גו-פרו מקבלת לידיה מאות אלפי סרטונים, גם הם לעיתים פוערים את פיהם כלא מאמינים על המקומות שאליהם היא הגיעה והחידושים התיעודיים שעושים בה לקוחותיהם הנאמנים.
בעולם שבו אנשים אוהבים להסתכל על עצמם ולשתף את צלמם עם כל העולם, גו-פרו שולטת. בכל מובן המילה. בכל שנה שחלפה מאז הקמתה, חברת גו-פרו הכפילה את הכנסותיה. בשנת 2012 החברה מכרה מצלמות בשווי של 500 מיליון דולר ובשנה זו היא שברה את שיאה עם הכנסת מכירות בשווי 1,000,000,000$ כן, מיליארד דולר!
כאמור, מאחורי מהפכת הצילום ועל פסגת הר של דולרים יושב לו גולש אחד שעשה את הבלתי יאומן – ניק וודמן (Nick Woodman). בתוכנית הדגל "60 דקות" של רשת CBS ניק מדבר על הרעיון מתחילתו ועד השימוש שנעשה במצלמה כיום ומעיד על עצמו כגולש שמשתמש עדיין בסלנג ונשאר נאמן למקור. (לחצו כאן לקריאת כתבה נוספת על הגולש השווה מיליונים).

יואב נקש
עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday