ווידאו
ווידאוגלישה ← שיעור מעולה לכל לגולש: איך לתפוס את הגל בטייק אוף מאוחר?

שיעור מעולה לכל לגולש: איך לתפוס את הגל בטייק אוף מאוחר?

מאת יואב נקש מרץ 07, 2019

עם הזמן מגיע הניסיון אבל גם כשאתם מרגישים כבר מספיק משופשפים יש תמיד עוד דבר שניתן ללטש. תפיסת הגל, "טייק-אוף" בשפת הגלישה, זה הרגע הקריטי ביותר שיקבע את המשך הרכיבה -אם יהיה זה כניסה לצינור או שתילה - ועל אחת כמה וכמה אם מדובר ב"לייט טייק אוף". אז גם אם לעיתים זה נראה בלתי אפשרי לתפוס את הגל כשהוא ממש לקראת שבירה, תמיד תהיה טכניקה שתלמד אתכם אחרת. בשיעור הבא שאותו מעביר ברט ברלי תלמדו איך גם אתם יכולים להתמודד עם הדרופ המאוחר.

לפני שניגש לשיעור, חשוב שנבין מדוע בכלל עלינו ללמוד את ההתמודדות עם ה"טייק אוף המאוחר". לכך מספר סיבות אפשריות:

  • לא הספקתם לעלות חזרה לליין אפ.
  • הסט של ההתקפה נשבר גבוה יותר מהמיקום בו ישבתם.
  • הגל "נשאב". נשבר על קרקעית רדודה ומיד זורק צינור.
  • הצפיפות במים דוחקת בכם לקחת את הגלים הקשים יותר לתפיסה וכאלו שאחרים יוותרו עליהם.
  • אתם רוצים לאתגר את עצמכם ולשפר את יכולותיכם.

השיעור שמובא בראש העמוד מאוד ממצה ומעביר אינפורמציה שימושית ויעילה בשילוב הדגמה של סרטוני וידיאו. בשיעור המצולם ברט מציג שלושה תרחישים של Late Take off והדרך להתמוד איתם. להלן עיקריו:

1. לתפוס את הגל מאחורי הפיק. כשאתם גולשים בגלי A Frame ומיקומכם מאחורי השבירה. בין אם בחרתם לגלוש לשמאל או לימין, "לייט טיי אוף" מתרחש כשאתם תופסים הגל ממרכז השבירה. זאת מכיוון שככל שתהיו יותר קרובים לפיק של הגל (החלק הגבוה ביותר בשבירה) כך תצטרכו לרדת את הגל בזוית חדה יותר. בגלים נמוכים תרצו להיות קרובים יותר לפיק בכדי שתוכלו לממש ולהאריך את זמן הגלישה בצינור. ואילו בגלים גבוהים תתפסו את הגל במרחק מה מהליפ ובמקום שיתן לכם זמן לעגן יציבה לקראת הפינה.

2. לתפוס את הגל על הפיק. או במילים אחרות... אייר דרופ! מצב שבו השבירה נמצאת כבר בשלב ראשוני של "התקפלות" הדרך היחידה לתפוס את הגל היא על ידי השקעת כוח רב ברגל האחורית  כך שהזנב יהיה הראשון לגעת במים. בעת הנחיתה, על החרבות להכנס לפעולה, להנעץ בתוך המים ולאפשר אחיזה מספקת לקראת חיתוך והמשך גלישה.

3. לתפוס את הגל מתחת לליפ (לשבירה). לרוב הכוונה לגלים ששבירתם מהירה וכבר נמצאים בשלב קריטי של התעגלות. במצב זה עליכם לחתור מהר מאוד בכדי להשתוות למהירות הגל, להיות מהירי תגובה ולהכנס לפוזישן כבר עם הפסקת החתירה. עם תפיסת הגל עליכם להשקיע כוח רב בייצוב הגוף והאטה על ידי היד או האגן, אחיזה ברייל (בבק סייד) ופמפום לצבירת מהירות בקדיחה.

ולסיכום, וויפאאוט זה חלק מתהליך הלמידה. הצינור זהו החלק הכי בטוח במהלך הגלישה והניסיון שאתם צוברים בלייט טייק אוף היא הדרך לתפוס כל גל, בכל גובה ובכל תנאי ים. בהצלחה!

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
יואב נקש

עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday

מגזין +

ינואר 01, 1970

הפיד של צלם ים

יודעים משהו שאנחנו לא?

יש לכם ידיעה מרעישה? אירוע חדשותי מעניין ו/או בלעדי? ראיתם דולפין? תפסתם גל ענק? הייתם עדים למפגע סביבתי? אירוע חברתי? סיפור? קישור? תמונה? סרטון? יש חדש בעולם הים ואנו לא מודעים אליו? שתפו אותנו בכל דבר ונשתף עם העולם.

מלאו את הפרטים בטופס הבא ושלחו אלינו (כוכביות - שדות מילוי חובה)









צור קשר

אתר צלם ים מאמין בקשר אישי וישיר עם כל אדם שבנפשו נושבת רוח ים - נשים וגברים כאחד. אנא מלאו את הטופס הבא במלואו ופרטו את מטרת פנייתכם. צוות צלם ים משקיע תשומת לב רבה לפנייתכם ויעשה את המרב בכדי להשיב לכם בהקדם.




צלם ים