זהו, עכשיו זה כבר רשמי, שחקן חדש נכנס לזירת המותגים. חברת הביגוד הידידותית לסביבה, Outerknown של קלי סלייטר, יצאה לדרכה. 11פעמים אלוף העולם בגלישה פותח בדרך עסקית חדשה ומדגמן כמה דגמים מהקולקציה הראשונה. בגדי הקז'ואל הסביבתיים הם המוטיב המרכזי שבמותג בגדי המלך, מיזם עסקי משותף של Outerknown וקבוצת Kering הבעלים של Volcom, אלקטריק, פומה ועוד. דוגמן הבית נראה טוב בכל מצב ואף יותר מכך כשהוא לובש את בגדיו. כמה זה יעלה לכם?
הקונספט של בגדי Outerknown משקפים את הלך דרכו הירוקה של סלייטר, ועל אף שהביגוד מיועד לספורטאים (שמזוהה לרוב בשימוש בחומרים גמישים וסינטטים) הושם דגש על הצד האקולוגי והסביבתי בעיצובו וייצורו. "הקמתי את Outerknown בכדי למחוץ את הנוסחה הקיימת. להרים את המכסה מעל הייצור המסורתי ולהוכיח שניתן לייצר בדרך בר-קיימא בגדים שנראים מעולה ומיועדים לגברים", מסביר אייקון האופנה החדש סלייטר.
הוסיפו אותנו כחברים בפייסבוק ו/או הרשמו לסרף-לטר של צלם ים והשארו מעודכנים בכל מה שחדש!
שוק מוצרי הביגוד הסביבתיים אינו מקום שקל יהיה ל-Outerknown להתמודד בו. חברת Patagonia כבר תפסה נתח שוק גדול מאוד שפונה לדור שלם של "גולשים ירוקים" וחובבי ים רבים עם דגמי אופנה סביבתיים. "רק כעת מתבהר לנו כמה מאתגר זה היה לשים את הנושא הסביבתי בראש סדר העדיפויות העסקי. ואני מאוד גאה שאנו מבין היחידים שלהם יש יתרון בזה", אומר סלייטר כשהוא מבין את התחרות והאתגר שעוד עומדים לפניו.
קולקצייה ביגוד קז'ואל סביבתי. Outerknown זה לא רק נראה יקר.
את בגדיה של חברת Outerknown מעצב ג'ון מור (John Moore) ו- Aquafil במשך 28 חודשים עמלו השנים על המותג ההלבשה לגברים. הם עיצבו, חתכו, צבעו, תפרו וייצרו קולקציית ביגוד מאוד מגוונת מחומרים ממוחזרים או שנעשה בהם שימוש חוזר (כגון רשתות דייג). השלבים הראשונים של בניית המותג הם זמנים כיפיים ביותר, זה היה זמן לחלום והקמתה של חברת Outerknown הייתה מיוחדת. בתחילה, כל הקונספטים היו תקפים, היו שמות רבים, עיצובים שונים של לוגו ותמונות שבאו והלכו" מסביר מור. "בין לבין, קלי טס ללוס אנג'לס ובילה זמן לא מבוטל במרתון של פגישות קריאטיב. 13 אנשי צוות נדחסו במקום עבודה צפוף עם שלוש חניות לרכבים. כשקלי היה בנסיעות הוא שלח אלי תמונות של מקומות אקזוטים שהיוו עבורו השראה", מסביר המעצב את האילוצים הסביבתים שנדרשו ממנו.
"הקמתי את Outerknown בכדי למחוץ את הנוסחה הקיימת. להרים את המכסה מעל הייצור המסורתי ולהוכיח שניתן לייצר בדרך בר-קיימא בגדים שנראים מעולה ומיועדים לגברים", מסביר אייקון האופנה החדש סלייטר.
קלי יושב על חומר הגלם העיקרי ממנו מיוצרים הבגדים של החברה, רשתות דיג.
לקולקציית הביגוד האקו-סביבתית-ממוחזרת-משומשת של Outerknown יש תג מחיר והוא לא כל כך זול. סווטשירטים ($148-$198), ז'קטים והלבשה עליונה ($225-$645), סוודרים ($225-$425), חולצות T קצרות ($78-$118), חולצות ארוכות ($165-$195), מכנסים ($185-$195), שורטים ($125) ועוד ליין של אביזרים וביגוד נלווה כגון כובעים, צעיפים וכו' ($95). מתי ישוווק בארץ? אולי בקרוב.
שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
יואב נקש
עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday