גלשן Jetson - לגלוש עוד ומהר יותר בכוח הג'ט

מאת יואב נקש נובמבר 22, 2014

אנחנו אוהבים גדג'טים טכנולוגיים חדשים מהניילון ובמיוחד כאלו שמטרתם לעשות לגולשים את החיים הרבה יותר קלים. הפיתוח החדש מספרד של גלשן ה-Jetson, הגלשן שמונע ע"י כוח סילון המים, יכול להאריך את זמן סשן הגלישה ולחסוך באנרגיה רבה. חתירה קלה, דאק דייב אפקטיבי והאצה מהירה לתפיסת הגל, את גלשן ה-Jetson תוכלו למצוא בקרוב בחנות הגלישה מעבר לפינה.

art3

הפיתוח של גלשן הג'טסון (Jetson) בעל מנוע המים הסילוני, הוא המשכו של ה-WaveJet שראה אור בשנת 2011. הווייב-ג'ט (WaveJet) האמריקאי היה הראשון להשתמש בכוח סוללת לית'יום נטענת להפעלת מנוע סילוני זעיר שהאיץ את הגלשן על פני המים. כמו הווייב-ג'ט, גם הג'טסון מתבסס על אותה טכנונולוגיה אלא שבפיתוח זה נוספו עוד כמה מרכיבים ייחודיים שמיועדים להקל על התנהלות הגולש במים.

art4

החברה הספרדית איבזרה את הגלשן בפאנל עם חמישה כפתורים: כפתור אחד מיועד להפעלה וכיבוי וארבע כפתורים נוספים שמיועדים להפעלת דרגות כוח שונות. לכל אחת מארבע דרגות הכוח של הגלשן יש טווח מהירות שונה המותאם לארבע מצבים: מצב האצה חסכוני (Eco Boost), מצב חתירה (Paddle out), מצב המותאם לצלילה מתחת לגל (Duck Dive), ומצב מהירות אופטימאלי המיועד לתפיסת הגל (Take-off). הפאנל מאובזר גם במחוונים ונוריות בקרה (זמן סוללה, טמפ' המערכת, התראה על תקלות ועוד).

"כל חלק וכל פרט בגלשן נבנה במחשב תחילה ובמטרה להעצים את חוויית הגלישה: תפקוד המערכת, גודלה, חישובים מתימטיים וגיאומטריים של הסילון, משקל, כוח האצה, עוצמה, לחצני השליטה והאוטומציה", מסבירים בחברת ג'טסון.

גלשני הג'טסון שעוצבו ע"י השייפר הספרדי מרקוס סלאש (Marcos Slash) מגיעים בשלושה דגמים עיקריים: גלשן לונגבורד בגובה של 8' פיט ושני גלשנים קצרים בגובה 8'6 ו-4'6. מנוע הג'ט מותקן בזנב הגלשן ואורך חיי הסוללה עד הטענה הוא כארבע שעות. מחירי הגלשנים אינם זולים כלל ונעים בין 2700-3000 יורו (כ-15,000 ש"ח).

art2

עיצוב הגלשן נראה מאוד מיינסטרימי ולא מגושם מידי אך בסרטון הפרסומי נדמה שהוא קצת כבד על הגלים. החברה טוענת שגלשן הג'ט אמנם קצת יותר כבד בגלל מערכת הג'ט והסוללה אך הוא מתפקד כמו גלשן רגיל אחר ועל כן השימוש בו אמור להיות כזה (לביצועים ולכל תנאים של ים וגובה גלים). יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שלגלשן הג'טסון יש מספר מעלות שלא קיימות בגלשנים רגילים: מהירות האצה בחתירה ובתפיסת הגלים יחד עם יכולתו להציל את הגולש במידה וזה ונקלע לזרמי סחף חזקים. 

אני אוהב גדג'טים ואת הג'טסון בפרט אבל.... לטכנולוגיה יש כוח לפתור בעיות של חומר, אנרגיה, מרחב וזמן וככל שהיא מתפתחת כך אנו, בני האנוש, הופכים להיות יותר תלויים בה. הטכנולוגיה מטרתה לעשות את חיינו קלים יותר, יעילים ומהירים. אבל נדמה שבסוף תמיד נמצא עצמו תלויים בשלט עם 50 כפתורים, סמארטפונים שיעשו אותנו טיפשים וגלשנים עם מנוע שיעשו אותנו חלשים. הדעה שלי מעניינת אתכם? הכנסו לקישור הבא וקראו על "הטוב הרע והמכוער" של גלשני המנוע.

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
יואב נקש

עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday

מגזין +

ינואר 01, 1970

הפיד של צלם ים

יודעים משהו שאנחנו לא?

יש לכם ידיעה מרעישה? אירוע חדשותי מעניין ו/או בלעדי? ראיתם דולפין? תפסתם גל ענק? הייתם עדים למפגע סביבתי? אירוע חברתי? סיפור? קישור? תמונה? סרטון? יש חדש בעולם הים ואנו לא מודעים אליו? שתפו אותנו בכל דבר ונשתף עם העולם.

מלאו את הפרטים בטופס הבא ושלחו אלינו (כוכביות - שדות מילוי חובה)









צור קשר

אתר צלם ים מאמין בקשר אישי וישיר עם כל אדם שבנפשו נושבת רוח ים - נשים וגברים כאחד. אנא מלאו את הטופס הבא במלואו ופרטו את מטרת פנייתכם. צוות צלם ים משקיע תשומת לב רבה לפנייתכם ויעשה את המרב בכדי להשיב לכם בהקדם.




צלם ים