
קוויק סילבר אאוט: סלייטר משיק מותג גלישה חדש - Outer Known
השמועה החלה ביום הכי לא אמין, באחד באפריל. מספר ידיעות פורסמו ברחבי הרשת אך אף אחד לא ידע האם יש לשמועה בסיס של אמת. כמו מבצע חשאי של יחידה סודית, גם כעת יש מעט מאוד מידע בנוגע לכך אך האישור הוא רשמי: קלי סלייטר פרש לאחר 23 שנים מהשותפות עם קוויקסילבר והוא משיק מותג גלישה חדש שיקרא Outer Known
לאחר 23 שנים במשפחת Quiksilver ועם כ-3 אחוזים שבהם החזיק במגה-חברת הגלישה, קלי סלייטר הרוויח הון עתק ויוצא לדרך חדשה במטרה להגשים את חלומו - הקמתה של חברה והשקתו של מותג משלו - Outer Known (בתרגום מילולי: "הנודע החיצון/ני").
הגולש האגדי מפלורידה שכבר הפך להיות יזם (של בריכת גלים) ומשקיע כלכלי (עם אחוזים בחברת קוויק סילבר לשעבר), פותח אפיק חדש בחייו ומקים חברת הלבשה ומותג גלישה חדש. בשיווק המותג הוא ייעזר בכוחה העצום והבינלאומי של "קבוצת קרינג" (Kering Group) שתהנה מאחוזים בבעלות על המותג ומרווחים שיתבססו על תמלוגי השותפות.
קבוצת קרינג שמנוהלת בבעלות משפחתית מייצר ומשווקת מותגי ענק מוכרים כגון: גוצ'י (Gucci), אלכסנדר מקווין (Alexander McQueen), סטלה מקרטני (Stella McCartney), בוצ'רון (Boucheron), פומה (Puma), אלקטריק (Electric) וולקום (Volcom) גו פרו (Go Pro) ועוד. כעת, הקבוצה מאמצת לחיקה גם את המותג החדש של סלייטר, Outer Known והיא זו שתנתב את דרכו של המותג להצלחה ע"י עזרה במימונו, בשיווקו, בלוגיסטיקה ובמסחר באינטרנט.
בהודעה שנשלחה מטעם סלייטר ופורסמה באתר Stab, נאמר שמותג ההלבשה החדש של האלוף יהיה "על טהרת האהבה של החיים הנקיים, האחריות והסגנון. ההשראה למותג הוא מהאנשים ומהתרבויות שלהם נחשפתי במהלך כל שנותיי בטיולים מסביב לעולם". ציטוט ממקור: "love of clean living, responsibility and style. The inspiration for this brand comes from the people and cultures I encounter in my constant global travels."
ממשיך וכותב אתר "Stab" שקלי סלייטר הזמין את מעצב האופנה הנודע ג'ון מור (John Moore) לעצב את קולקציית הביגוד שלו. מור נודע בכישרונו הגדול וכמעצב-על של בגדי גולשים ומכנסי הגולשים בפרט.
ההשקה של מותג הגלישה של קלי סלייטר עדיין רחוק ממימושו אך הזרעים
לקידומו נשתלו בגינה גדולה. Outer Known יהיה מותג הגלישה השלישי של קבוצת קרינג (Kering) אבל סביר להניח שייחודו יהיה רחוק מבחינה אסטטית ורעיונית מהחברות אלקטריק וולקום שבבעלותה.
למרבה הפלא ובאופן די תמוהה, בזמן שהוא עמל על השקת המותג החדש שלו, סלייטר גולש עבור חברת אלקטריק, נצפה חובש כובע של וולקום ומצלם עם גו-פרו... כאמור, שלושת החברות הן מקבוצת קרינג, שותפתו – האם ייתכן שהם "קנו אותו"?
ישנם הרבה לחשושים בתעשיית הגלישה העולמית על כניסתו של סלייטר לתחום הטקסטיל והביגוד. קלי לא ממש מתבלט כמי שיש לו את החושים המסחריים במכירת מוצרי מותרות. לדוגמא, שורט הגלישה שלו, בחתימתו, עיצובו ושנעשה בהשראתו לא היה לסנסציה מסחרית כלל. להבדיל מכך, כשזה מגיע לציוד גלישה הסיפור משתנה מקצה לקצה. חרבות ה-FCS של סלייטר זכו להצלחה מסחררת ואת הגלשנים של Channel Islands הוא הפך לשם דבר עולמי. ואולי כולם בכלל טועים בהטלת ספקות לגבי כישוריו המסחריים, וה"שמועות" על חברת הגלישה החדשה הם בעצם חלק ממערכת מתוחכמת של פרסום מקדים ובדיקת "דופק" של ככלל העוסקים בענף ובתעשייה.
דבר אחד בטוח ואת זה אנו גם מבחינים בתחרויות, כשקלי מתמקד על משהו הוא אינו מרפה ומוותר. כשיש בו תשוקה הוא משקיע את כל כוחו. עם הטבלתו של המותג החדש אפשר להבין שסלייטר סולל את המשך דרכו בענף הגלישה לאחר פרישתו (מתישהו) מסבב התחרויות.

יואב נקש
עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday