מגזין +
מגזין +סביבה ← זה לא רק נראה יקר: זו הסיבה שהביגוד של Outerknown שווה הרבה ירוקים

זה לא רק נראה יקר: זו הסיבה שהביגוד של Outerknown שווה הרבה ירוקים

מאת יואב נקש פבואר 18, 2016

אם לא שמתם לב אז כבר התחלנו בשיווק. יש חברת ביגוד חדשה ויש קולקציה וכעת צריך למכור בשביל להחזיר את ההשקעה. אלא שמותג הביגוד Outerknown לא משווק עם פרסומת של דוגמנית בביקני שרצה על חוף בתולי ומוכרת לנו חלומות לא מושגים, סלייטר דואג לשווק את מרכולתו על פי האג'נדה הסביבתית שלו ובמובן מסויים מבקש להסביר מדוע הביגוד שלו אקסקלוסיבי (וגם יקר).

אין כל ספק שאלוף היקום בגלישה הוא ירוק. הוא מבקש לעשות ירוקים אבל בדרך ירוקה שאינה מזיקה לסביבה. גם בהשקעותיו האדירות שיונקות כל סנט ודולר מכיסו, הוא מעדיף ללכת בדרך הארוכה שאינה משאירה טביעת אצבע על אמא אדמה. כך עם בריכת הגלים שתבוסס על אנרגיה סולארית וכך גם במותג הביגוד היוקרתי שלו, Outerknown, שהבדים עשויים מרשתות דייג (ניילון) ממוחזרים.

"מה אם הייתה דרך טובה יותר לייצר בגדים?", שואל סלייטר בסרטון. "מה אם הייתה דרך שבה היינו משתמשים בפחות משאבים בייצור? תמיד שאלתי את עצמי 'מה אנו לובשים? מאיפה זה מגיע? ומי האנשים שמייצרים את זה? מהו תהליך הייצור?"

קלי סלייטר לא חיכה לתשובות אלא כתב אותן בעצמו והשקיע את כל כולו בהגשמת חלומו. כאשר קו המוצרים שלו נחשף לראשונה, המותג ספג ביקורת חריפה מהגולשים שהלינו על מחירם הגבוה של הבגדים. אחרי הכל, מעיל ב- $500 וסוודר ב-$300 זה הרבה מעבר להישג ידם של מרבית קהל הלקוחות מענף הגלישה. בשל כך, השאלות שסלייטר מעלה בסרטון יש בהם בכדי להעביר מסר ישיר לקהל לקוחותיו - ובמילים אחרות, זה יקר כי זה עולה יקר לייצרם. חומרים, תהליך ייצור בר-קיימא, מיחזור... הדברים האלו עולים כסף.

מרשתות דייג לבגדים. האג'נדה הירוקה היא סיבה שקולקציית הביגוד של Outerknown יקרה.

וגם אם חלק גדול מאיתנו לא יכול לאפשר לעצמו להתפנק עם חולצת T שירט של סלייטר במאה דולרים, עדיין אולי כדאי לחסוך ולקנות אחת שכזו. בעשותנו כך אנו עוזרים לקיומו של "מותג ירוק" אבל גם כזה שיש בכוחו להיות שחקן בשוק מתפתח שיביא חברות אחרות נוספות ללכת בדרכו (גם חברת Patagonia פתחה קו ייצור ירוק של חליפות). בחזון הכלכלי-סביבתי, ככל שהתחרות תהיה גדולה יותר - וחברות ייצרו ביגוד מחומרים ממוחזרים או ברי קיימא - כך הטכנולוגיה סביב הנושא תתפתח ומחירם של המוצרים ירד בהתאם.

"אנו לא מסתכלים על זה 'אוקי, אנשים אוהבים החודש את הצבע הזה או שהם אוהבים את העיצוב הזה או את ההדפס ההוא', אומר סלייטר. "אנו מעוניינים לייצר בגדים יפים, מכובדים שגם נשארים לזמן רב. החברה הזו היא נגזרת שלי ותהליך של קו המחשבה שלי".

שתף בפייסבוק שתף בטוויטר הוסף תגובה
יואב נקש

עורך ראשי, כתב-צלם. מייסד האתר "צלם ים". פעיל סביבה וחברה גולש שאוהב את העולם. משפט לחיים: "רוח האדם כרוח הים היא, למרחבים תשאף וגבולותיה אין קץ." ציטוט אהוב מסרט: I am just the Garbage man - Big Wednesday

מגזין +

ינואר 01, 1970

הפיד של צלם ים

יודעים משהו שאנחנו לא?

יש לכם ידיעה מרעישה? אירוע חדשותי מעניין ו/או בלעדי? ראיתם דולפין? תפסתם גל ענק? הייתם עדים למפגע סביבתי? אירוע חברתי? סיפור? קישור? תמונה? סרטון? יש חדש בעולם הים ואנו לא מודעים אליו? שתפו אותנו בכל דבר ונשתף עם העולם.

מלאו את הפרטים בטופס הבא ושלחו אלינו (כוכביות - שדות מילוי חובה)









צור קשר

אתר צלם ים מאמין בקשר אישי וישיר עם כל אדם שבנפשו נושבת רוח ים - נשים וגברים כאחד. אנא מלאו את הטופס הבא במלואו ופרטו את מטרת פנייתכם. צוות צלם ים משקיע תשומת לב רבה לפנייתכם ויעשה את המרב בכדי להשיב לכם בהקדם.




צלם ים